Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Weea - 27 juni 2010 21:40

   Åhhh vilken underbar häst jag har :)

Nu kan jag verkligen tycka det.

Fast det har jag väl tyckt hela tiden fast hon har varit som ett monster att rida ;)

Idag var super duktig fast hon brunstade :) Hon protesterade inget idag. Då jag bad om trav så travade hon :D så skönt att rida då :) Idag kändes det inte alls som att jag var som en säck potatis full i potatis.

Idag kan jag även kalla min häst grundinriden :D

(fast det har jag kanske kunnat gjort ett tag nu)

Nu är det dags för nästa nivå för både henne och mig. Så kul...


Idag hade jag lektion tillsammans med G på Nero så vi fick jobba med bommar. Det är så roligt tycker jag så jag var taggad.

Det var riktigt roliga övningar och vi hann med flera st, tror det blev 4 el 5 st. Just nu står det stilla i mitt huvud vad vi egentligen gjorde.

Jag orkar tyvärr inte rita upp dom som jag så snyggt brukar göra ;)

I den ena övningen så skulle jag fatta galopp oxå på ena långsidan så då fick vi in lite träning på galoppen oxå. i vänster varv så lyckades vi ganska bra men i hö varv så slarvade jag och Smira förstod inte vad jag ville. Men tillslut så kom vi på hur vi skulle göra :) Så jag fick till några galoppfattningar i det varvet oxå. Men jag fick känna på hur snabbt hon kan trava om hon får ;) phuuu det var lite svårt sen att få ner henne i "normal" tempot igen.

Vi fick avsluta med att hoppa ett minihinder  hehehe ja inte var det högt inte... Men det är ju dags för oss att börja träna på lite hoppning om vi ska klara oss på lägret...




Dessa små små små jäklarna som bits har gjort så att Smira tappar päls framför juvren och på insida bakbenen... Usch hon ser hemsk ut för tillfället. Full i olja är hon oxå. Jag måste ta och duscha henne en dag framöver oxå.

Få se om jag har nån som kan hjälpa mig framöver här. 


Nä nu ska jag glida ner i soffan en stund, det har jag gjort mig förtjänt av idag


Hejsvejs.

Ovido - Quiz & Flashcards