Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

En liten sväng ut...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken.

Vädret var milt...

Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte.

Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge till de ska va i paddocken, normalt sett så ska det ju inte göra nått att andra är där, man ska ju kunna använda en sån pass stor paddock samtidigt, men Smira r ju som hon är då Nero går ifrån henne och den utmaningen kännde jag inte för idag.

Men jag gick ner och pysslade om Smira lite och innan jag var klar så kom de med Nero :)


Smira kände pigg och bråkade lite med mig då jag skulle hoppa upp, hon ville inte stå still och ville ha kolla på allt annat än mig.

Jag vill ju ha henne ståendes bredvid en pall så att jag kommer upp smidigt och den pallen har snöat fast så nu går det ju absolut inte att flytta den utan jag måste flytta Smira till pallen.

Jag fick ta om flera ggr för hon ville inte stå stilla, hon höjde huvudet och vägrade flytta sina ben dit jag ville.

Hon faktiskt nafsade till mig och då röt jag i åt henne, tror hon blev lite paff och lugnade ner sig igen. Jag gick därifrån och sen tillbaka för att få henne att stå lugnt, klappade och berömde och gick därifrån utanbråk. Gjorde så igen och den tredje gången hoppade jag upp.


Hon knallade på väg direkt då jag satte mig och jag försökte att få henne att stå stilla men det har hon lite svårt för, träning träning....


Vi knallade på ut i den djupa snön lite hit och dit för att Smira skulle lugna ner sig lite.

Jag jobbade henne på volten, försökte få ner tempot med trippningar till en mer normal skritt, jobbade i båda varven och efter ett tag så frustade hon ur sig lite spänningar, hoppas jag iallafall.

Jag jobbade med lite trav oxå på volten, hon ville gärna rusa iväg och jag försökte hålla ner tempot och få henne att jobba istället men vet inte hur jag lyckades med det...

Tyckte att vi gjortde nått bra varv iaf, inte så lätt i den djupa snön som bara far iväg under hovarna...


Måste hitta nån som kan skotta el slunga paddocken om jag ska kunna ta nån lektion framöver. fast det är ju lite bra träning med djupsnö oxå samt att jag kan utmana Smira lite mer ;) gör inte så ont att landa i all denna snö ;)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 28 december 2010 19:43

 Idag drog A med mig ut på en liten sväng. Det har varit kallt igen,  så det har inte varit nå väder att rida i. Men idag så...   Jag fick hjälp av min P att rulla in en höboll i hagen idag, tänkte se hur länge den räcker om hon får ha hela...

Ovido - Quiz & Flashcards