Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Weea - 15 juni 2010 13:57

 Idag så följde jag med A, hon skulle ta en tur ut idag.

Då vi gjorde iordning dom så blev hon tveksam på Nero för han darrade i bakbenet lite. Han har varit lite stel de sista veckorna så hon håller på att mjuka upp honom.

Så istället för att rida ut så ville hon testa honom i paddocken och han såg fin ut så hon körde igenom ett "galopp" program. Ett jobbigt sådant ser det ut som *L*

Varje gång Nero kom bakom henne och skulle rida förbi henne så stannade han och ville inte gå förbi *L* Så A fick driva honom ordentligt för att Nero skulle rida förbi i galoppen

Jag jobbade med Smira på samma sätt som på lektionen och jag tyckte ändå att hon jobbade på bra. Hon började med att göra protester med att gå åt sidan och små trippa och skutta men jag fick henne att gå på framåt, idag så tog hon protesten redan i skritten. Men hon var ändå lite mer medgörlig idag än i lördags.

Vi red på volten i trav och hon höll sig ganska bra där, det blev några protester som jag fick säga till ordentligt, och jag hade glömt piskan så det blev som i en gamal västernfilm då de manade på hästen med hela kroppen, armar, ben och rösten :/ kanske inte de mest optimala men jag blev lite less på hon, hon fattade iaf vad jag menade.

Vi tog även lite galoppfattningar och de tog hon men saktade gärna av innan kortsidan så det blev lite knaglig galopp i svängen *L*


Men det kändes som att jag satt lite bättre i sadeln och Smira var lite mer medgörlig och jag tror hon jobbade rätt. Fast det kan jag ju inte säga säkert då hon har "lurat" mig med att vara pigg och rusa på framåt, rusat ifrån jobbet :/

Men det ska jag väl få bort hoppas jag, nån gång.


Nu är snart bommarna jag har målat klara så nu ska vi bara snickra ihop lite hinderstöd. Sambon har gjort ett exemplar så nu ska jag väl se om jag får ihop resten, sen får jag hoppas på att de funkar oxå.


  




Ovido - Quiz & Flashcards