Alla inlägg under maj 2009

Av Weea - 22 maj 2009 18:30

Ja nu har det gått ett tag sen jag skrev nått. Men sen det sista inlägget så bestämde jag mig för att inte rida Smira något mer medans jag är gravid eftersom hon kan få sina små spratt ibland. Hon är absolut inte elak men vet inte riktigt vad jag vill då jag kräver lite av henne och hon är lite lat med :)


Min kompis som jag introducerade Smira med blev också gravid, ja det smittade tydligen av sig    så det har varit lite svårt att få nån att rida henne. Det är med blandande känslor som jag måste låta nå ta tag i henne men samtidigt så är det skönt då hon verkar vara på sitt mindre braiga humör :)


I januari där så bytte jag och Angela häst ett tag men sen började fogarna att jäklas på mig så jag fick nog lov att stå på backen och titta på, så då kan ju inte Angela hjälpa mig med Smira heller. Inte med ridningen iaf, men med det praktiska runt omkring har jag fått mkt hjälp med av henne , tack så jättemkt. 


Men jag har haft tur att min Kattis har varit så snäll och kommit hit då jag ringt och bett om hjälp även fast hon har jobbat heltid med en resväg på 9 mil enkel resa plus att det är ju 8 mil mellan henne och mig, stort jätte tack till dig Kattis   min ängel... idet här fallet ;p

Smira fick en period där i slutet av Januari och började hoppa rejäla bockhopp och spark bakut, så jag fick i panik ringa och få hjälp av både Kattis och min ridlärare som kom och red henne och ställde de rätta kraven på henne så att det inte är nån dumhet som blir kvar. Sen fick hon även lite vila från paddocken och Kattis red henne mkt ut i skogen. Det var jättenyttigt för henne då jag har varif lite feg på att rida utanför paddocken.

Men sen har det hängt kvar att med jämna mellanrum så kommer det protester, men det måste det ju få göra.

Kattis har även varit här och tagit ridlektioner och de har börjat att träna på galoppen från ryggen. Hon fick börja med att stå i fältsits och uttala galopp tydligt som jag gjort då jag longerade henne. Det gick jättebra, då Kattis fick till rätt tonläge i ordet så fattade hon galoppen :) så kul att få se, Men hon tog så rejäla höga språng så det såg ut som att hon galopperade på stället och som en gunghäst i rörelsen,  he he he roligt att få se på.


Så nu kommer lite bilder.


Kattis på väg ut på tur genom byn...


 


Farligt med snö på vägen, den kan äta upp mig...



Humm läskigt...




Och så tar vi lite galopp ute också...



Jag har även haft hjälp av en annan tjej som också ville hjälpa mig till sommaren, nu under vårterminen så går hon i skola på annan ort och har lite svårt att hinna med att hjälpa mig i vintras, men hon har testat henne och vet vad hon tackar jag till :) jättebra att få henne till hjälp i sommar, en tuff tjej.

Ovido - Quiz & Flashcards