Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Lektion.

Av Weea - 14 november 2010 20:20

 Sitter här och är lite stel i ryggen efter kvällens ridlektion.

Jag satt väll och spände mig lite i början för nu är mitt lilla monster tillbaka tillsammans med kylan och snön ;)


Barnen hade en lektion innan mig så jag kunde inte gå in och störa deras lektion med att longera av Smira den värsta energin.

Då de andra gick därifrån så blev Smira lite irriterad av att bli själv kvar med mig, jag gick några varv med henne och sen hoppade jag upp. Försökte jobba henne i skritten först för P ville se om det funkade bra, men efter lektionen så trodde P att det kanske är bättre att jobba henne i travet på en gång (om hon är för pigg och okoncentrerad på mig) eftersom hon lyssnade bättre då.


Men idag så fick jag skritta på volten och jobba med ställningen på volten. i vä varv så fick jag jobba lite mer med hö tygel så att att hon inte förböjer sig och skjuter ut bogen för mkt istället, och i hö varv fick jag oxå jobba med hö tygeln för att få henne att böja sig åt rätt håll.


Fick lägga in små volter i stora volten och jobba henne runt skänkeln, det hade gått väldigt bra om hon hade slutat fjanta runt så mkt.


P säger att nu är det dax för henne att börja bete sig ordentligt, hon är ingen unghäst längre, hon blir ju snart sex år, :s hoppas verkligen jag kan börja rida mer, peppar peppar så har Gustav hållit sig frisk i tre veckor nu, men då har jag haft problem istället :/


Så fort Smira fjantar på nu så måste jag korrigera det på nått sätt, lyssnar hon inte på rösten el skänkeln så ska jag gör halt lite då och då, tempoväxlingar är nog bra oxå så att hon måste koncentrera sig på mig här och nu. Att använda rösten måste jag bli bättre på jag glömmer bort den och hon lyssnar ju så bra på rösten.


Första kvarten tjafsade hon och efter den så jobbade hon ganska bra. Kände ändå av att hon gärna hade velat kicka en gång el två i traven då jag manade på henne att jobba med bakbenen, men jag tror inte att det kom nått helhjärtat försök till kick men nästan ;)

Lilla monstret mitt. Tro om hon blir en filbunke nån gång...


Tack för en behövande lektion P







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards