Alla inlägg den 16 juni 2010

Av Weea - 16 juni 2010 20:49

 I dag var det dags för en lektion :)


Jag fick jobba på som förra gången då vi hade lektion.


Jobba mkt på volten och med att Smira ska böja sig och trava på framåt.


Som vanl så krångalde hon lite grann men ändå mindre tycker jag.


Bara jag rider rätt så går ju hon bra.


Hon snubblar mkt och det är väl för att hon är ur balans nu då jag jobbar henne på rätt sätt.


Det är ju inte så lätt för Smira att vara i balans då jag är ur balans med.


Jag fick även göra lite galoppfattningar och de gick bra bara jag gör rätt.

Min tanke är kvar i att Smira måste lära sig själva skänkeln, men den kan hon nu.

Det hon ska lära sig nu är att samla sig i galoppen och jobba mer istället för att sträcka ut sig å bara springa på.


Jag fick använda piskan och peta på henne mot slutet för att jag skulle få upp henne i galoppen i höger varv, både hon och jag var trött.

Hon lyssnade bra bara av att jag hade den i handen *L*


Förra gången så bad jag P att hon skulle säga till hur jag rider, rätta mig då jag sitter fel och OJ så jag sitter fel ;)

Det vart några rättningar, jag trampar inte ner stigbygeln (det är jag väl medveten om) jag red lätt lite fel med höften, den blir som sne då jag rider lätt så det måste jag tänka på, då jag rider volten så måste jag tänka på vart sittbenet är och trampa ner i ytterstigbygeln mer oxå.

Ja det var nog lite mer som jag ska tänka på men kommer inte ihåg det nu.

Men det är bra att man får veta för jag tycker ju att jag sitter "perfekt" hehehe


Ja det blev mkt info för mig att ta in på lektionen så nu är det bara att genomföra den i praktiken.


Men imorgon blir det en vilodag.


JO är det nån som har nått förslag på ett bra myggmedel som HJÄLPER...

Smira håller på att klia bort all man :( usch det är så tråkigt då hon gör det ...



Ovido - Quiz & Flashcards