Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Weea - 5 juni 2010 10:47

Igår och idag skulle jag sköta in och utsläppet på grönbete. Jag tog då med mig min son, som inte har nån hästvana alls, till hjälp. Han ville så gärna hjälpa mig med det igår och idag.

Vi tog in Smira och Nero först, för det är lugnast för lilla hingsten Pongo ;)

Oskar fick leda Smira så tog jag Nero, jag förklarade för Oskar först hur han skulle låta då hon skulle gå och då hon ska stanna :) Han provade först inne i hagen och det gick jättebra, så vi gick ut därifrån. Smira gick jätte fint bredvid honom så han blev mäkta stolt efteråt att han hade lett den största hästen alldeles själv *L*

Sen gick vi och tog in dom små oxå och det gick lika bra. Då fick han leda Pongo ( han som är lilla hingsten) men han skötte sig fint trots att stoet står bredvid, han är jätteduktig. Han får sina utbrott ibland...

Imorse så följde Oskar med igen och vi gick iväg med de små och sen de stora :)

Oskar i täten och Smira, jag och Nero efter.

  

Oskar och Smira.

  

Ovido - Quiz & Flashcards