Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Weea - 29 augusti 2008 17:31

Idag var det äntligen uppehåll från allt regn så jag tog med Smira ut för att longeras. Från början då jag släpper henne så travade hon några varv innan hon började att lyssna. Då hon väl lyssnar så är hon jätteduktig.

Jag tog fram lite bommar som jag formade till en solfjäder med ca 1,20 meter mellan varje( vet inte om det var rätt mått men det funkade). Jag fick henna att skritta över och även att hon travade över *L* .


Sen bytte jag håll och då började hon att bli lite less, men hon gick på som jag bad henne. I andra varvet i trav gick hon lös i galopp och började dra men då jag hooade åt henne så lugnade hon ner sig och fick avsluta i ett lyckat varv i trav. Vi höll dock inte på så länge då hon inte är van att longeras ännu.

Ovido - Quiz & Flashcards