Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Weea - 6 augusti 2008 18:27

Idag följde vi med Angela ut på en promenad.

Jag kände mig inte säker på att sitta på ryggen så jag gick bredvid med Smira medans Angela rider Nero.

Det gick jättebra. Lite skvätten här och där men inte så att hon vill rusa iväg.

På slutet då Angela gick mot Neros ingång till hagen så blev Smira lite orolig och ville springa på lite, jag blev oxå nervös för jag ville ju inte tappa henne igen.

Men jag fick in henne i hagen och hon stack direkt dit Nero stod och vänta.

Nu fick jag något nytt som jag måste träna på. Att kunna gå ifrån Nero och behålla lugnet och koncentrationen på mig.

Jag blir ju lite uppstressad då jag inte känner henne helt ännu.


Hon är iaf helt underbar, lugn och go. Det märks ju att hon inte är så gammal ännu.


Min ridlärare säger att hon är en trött seg tonåring just nu men då hon blir fyra då blir det fart och jag får vara beredd på testningar.


Men är hon en trött tonåring nu då vill jag inte alls vara med då hon blir en piggare tonåring med trots, för hon är väldigt pigg redan nu.

Ovido - Quiz & Flashcards