Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Weea - 16 augusti 2008 17:01

Eldprovet för mig. Kattis är här och vi ska rida ut igen, men denna gång är det jag som ska rida Smira, HJÄLP!!!


Hur ska detta gå???


Allt gick superbra. Ibörjan så blev hon lite skeptisk mot ett par ballonger som hängde ute hos en granne som hade haft kräftskiva dagen innan. De var jättefarliga. Men hon gick förbi, lite för snabbt kanske men förbi gick hon *L*. Andra hindret där hon blev skeptisk var hemma då vi skulle förbi våra två stora skällande vargar (jämthundar) även här gick det bra menmed  lite väl snabb skritt förbi *L* Vi red samma väg som sist så att hon skulle känna igen sig. Det tredje hindret var på vägen hem då i nästan var framme ur skogen, då mötte vi en granne med två hundar. Men då red Kattis förre med Nero så att han fick visa vägen, Smira fick gå lite på sidan om Nero. Så där var jag nog mer rädd än Smira, men inget hände.


När vi kom hem till paddocken så fick Kattis trava av Smira, det var nog med upplevelse för mig på en dag det där.


Men jag är väldigt stolt över mig sjä'lv för att jag vågade, beror kanske på lite att jag hade Kattis med mig. För jag vet att om det skulle hända något och jag skulle tvärvägra rida henne så skulle Kattis hjälpa mig hem. *L*



Ovido - Quiz & Flashcards