Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Ridtur i paddocken

Av Weea - 16 augusti 2010 22:44

 Idag då jag kom hem från en tur till vår stad så såg jag då jag svängde in på byn att våra hästar låg så fint.

Smira och Nero låg mitt emot varann och kliade lite grann.

Fort for jag hem och slängde in grejorna och drog fort ut barnvagnen och hög tag i en kamera för det måste jag ta kort på.

Det tog nog inte mer än fem minuter så var jag nere där igen och möte då A som hämtade in Monsun för de skulle ut med vagnan :) Så självklart hade Nero och SMira ställt sig upp då jag kom.

Ha där fick jag, jag skulle ha slängt mig ur bilen då, då jag såg det och tagit kort med mobilen, tusan oxå. Inte så ofta då jag får se det där goa stunderna de har.

A sa att Smira hade varit helt utslagen, hon hade inte rest sig då A kom in i hagen, hon kunde gå fram och prata med henne och klappa henne och hon låg kvar, inte ofta man kan göra det med henne.


På kvällen var det dax för en fotbolls match, en spännande sådan, sonen lag fick in tre mål men sen så kom de andra igen och fick in tre mål oxå så det blev oavgjort.


Så vi kom hem på kvällskvisten och perfekt väder så det var bara att ge sig ut på en tur.

Jag hade inte riktigt planerat ut vad jag skulle göra men jag travade på i olika tempon, travade över bommar och jobbade på volten. Jag tog även lite galopp där jag testade att ta den mitt på långsidan och det gick bra i vä varv och skapligt i hö varv.

Det jag försökte rikta in mig på idag var att få henne att gå framåt i trav, hon har börjat att krångla igen då jag ber henne att gå fram i trav efter att hon fått skrittat i ett varv. Jag blev lite arg på henne, kanske var lite dumt men hon vet ju mkt väl vad det är jag vill då vi ska gå framåt i trav.

På slutat så travade jag henne på 4 kantan och då hon gick medgörligt framåt igen så slutade jag och skrittade av henne, vi höll nog på i 40 minuter...


På onsd så ska jag ha lektion igen :) tillsammans med A och Nero. Få se vad för roligt vi ska få göra.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards