Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Weea - 8 augusti 2010 19:55

 Idag kändes det inte så lockande att ha en lektion, regnet föll då jag vaknade och regn + gräspaddock är inte en sån bra kombination :/

Men det sprack upp lite och det regnade inget mer under dagen som tur var.


Lektionen gick bra men det kändes som att Smira inte riktig var med på det hela.

Hon började bra men sen blev hon lite less och trött, började slänga med huvudet och ville inte alls trava på. Men hon blev som tvungen att göra det ändå :D

Idag fick jag träna på hennes alerta sida som inte riktigt finns där ännu, eller den finns där men den springer undan jobbet.

Jag skulle sätta igång i trav och få henne framåt och med kraft på en gång och lika i skritten att stanna av till skritt men skritta framåt med kraft i bakbenen. Gick skapligt då jag kom på att jag måste jobba med benen oxå ;) inte bara sitta och lata mig.


Sen tog jag några galoppfattningar på ett annat ställe än där vi brukade och Smira var inte riktigt på humör för det heller, men matte bestämde så okey då. Då hon tog galoppen stod hon på och sprang på stället men höjden den hade hon, nu var det lite rodeo varning igen :) Gäller nu då att få språnget framåt igen oxå ;)

Men fattningen den tog hon galant i båda hållen Så kul så :)


Sen skulle vi göra lite skänkelvikning och det kändes som att jag inte fick till den alls, men P sa "bra" och "rätt" ibland så vi fick nog till ett eller två   steg iaf ;)

Gjorde det först i skritt och sen i travet oxå men då hade hon hunnit bli trött och hade ingen bjudning framåt alls nästan.


Nä jag får ta mig i kragen (IGEN) och jobba på med henne så blir det nog ordning på henne med... och mig...



Ovido - Quiz & Flashcards