Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Weea - 4 augusti 2010 17:22

 Idag har hovis varit här, oj så jag skäms för det var en evighet sen jag hade hovis här :/


Denna gång så testade jag en annan hovis för att se om det sitter kvar en känsla med smärta för den andra personen som gör att Smira stökar på för mkt då hon skos.

Tyvärr fick hon ju en hovböld för två somrar sen och jag vet inte om den sätts i samband med den andra hovslagaren eller inte. Men det är ju värt att testa en annan för att se.

Idag gick det jättebra, självklart så måste hon ju göra nått så hon drog tillbaka ena bakhoven och sen var det inge mer med det. Hon fick skor på sig fram men blev utan bak, skulle hon bli öm så fick jag höra av mig innan helgen :) så skulle hon komma förbi och sätta på bak oxå.

Men jag kan inte bedäma utifrån en lyckad gång för Smira kunde faktiskt göra bra ifrån sig förrut med men det var få gånger.


Idag regnar det IGEN!!!

Augusti har inte varit nån bra månad, fast det har ju bara gått 4 dagar, känns som om hösten är här :( och det känns som att jag inte har hunnit med nått som jag hade velat. Dagarna rusar iväg för mig.. Men så är det väl att ha smått, de går förre allt :)

Förresten så blir han ett år om tio dagar :D s

stora killen



Jag bytte även beteshage till Smira med mkt långt gräs i, få se om hon klarar sig med det eller om man måste börja stöd ge lite hö med.


Man kan ju säga att jag var allt annat än torr då jag kom hem igen  

för jag är ju såååå klyftig och klär mig efter vädret. Visseligen så har jag ingen regnkläder men jag hade ju kunnat ta på mig ett par stövlar iaf. Efter att jag gått runt hagen och dragit lite ny tråd och fixat på lite så var jag genomblöt upp till knäna. Det sista jag skulle göra var att fylla på vatten hinken och vad gör jag, jo slangen halkar ur händerna, landar mellan mitt ben och hinken så att det står en stråle uppåt, självklart så dyker jag ner istället för att hoppa undan, mmm klyftiga jag... reflexer är bra att ha ...ibland...

Men ska det hända så var det tur att det hände idag, då jag redan var blöt...


Smira sprang för fulla muggar i hagen för att kolla läget och blev glad för lite ny mat.

Få se om hon blir nå ömfotad av det...




Ovido - Quiz & Flashcards