Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Weea - 30 augusti 2010 16:33

 Då var det dax igen med att bära hö, packa och utfodra.

Igår så var jag ner och skulle bära in 400 kg hö, trodde jag ja, lite väl positiv till det.   Jag får vara glad om jag ens fick in 150 kg...

Han som jag köpte av i år hade gjort stora bollar på 200kg st och de går inte in genom dörren, så smart, bara att bära då.

Nä jag fick då lämna kvar den ena orörd och den ena påbörjad iaf. Så nu är det bara 23 st kvar som ska grejas på med, men kanske det blir smidigare bara vintern kommer och allt det blöta är borta.

Tänk om man hade en stor lada på sin gård, tänk om man hade en stor lägda så att man fick ha henne hemma hos sig själv, tänk  om... Ja det finns mkt som har kunat varit bättre men nu är det ju inte så, så det är bara att jäklas på och se det positiva i det hela :)

Min plan med allt hö är att hon ska ha så det räcker, i vintras så åt hon 20 kg om dagen så det är ju det jag har räknat på i år med så 5 ton är beställt. Men jag får väl se hur det går, förhoppningsvis så blir det över lite.


Idag så har jag flyttat Smira till vinterhagen igen och den var blöt och mindre trevlig, men så är det ju i sommarhagen nu oxå med allt regn. Hoppas det blir en torrare höst snart så vi slipper all lera.

Just nu går Smira och mumsar på lite torrhö, ska gå ner ikväll och fylla på lite till.

Då minusgraderna kommer så blir det mer el mindre fri tillgång men vad ska jag fixa för nått runt bollen, så att hon inte sprider ut allt och trampar ner det i snön??? I fjol gick det ju bra med att ha plasten kvar på halva bollen, men nu går ju inte det då det inte är nån plast runt.... Måste klura på nått, skulle ju ha varit smidigt att kunna rulla in hela bollen under vintern.






Ovido - Quiz & Flashcards