Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Weea - 11 augusti 2010 22:55

 Ikväll så fick pappa P ta nattningen av Gustav så knallade jag iväg till Smira för en kvällstur i paddocken. Vi har ju haft sol idag.

Måste passa på då viljan finns.

Ja tänkte mest bara trava på och styra henne runt lite huller om buller då hon har blivit lite svår att få ifrån spåret.

Jag skrittade fram henne och travade några varv innan jag började. Hon kändes fin ikväll.

Jag gjorde lite volter här och där, både på kortsidorna och i mitten av planen. Vände snett igenom och vände av mitt på långsidan och hon lyssnade, inga problem alls.

Efter det tog vi en kort skritt paus på lån tygel...

Efter det så tänkte jag vända snett igenom och flytta för innerskänkeln på slutet av spåret och trava ner för att göra lika igen mot andra hållet.

Jag gjorde det i skritt först och det gick ju bra, men då jag skulle trava ner så ville hon inte alls trava, suck, men jag skulle trava så det blev en sned och tvekande trav ner för att sen sakta av till skritt och göra om det hela mot det andra hållet. Hon flyttade litegran iaf, (jag har lite svårt att känna om det blev helt rätt men då hon fick suget mot staketet så bromsade jag upp så jag tror jag gjorde rätt)

Efter jag gjort två gånger mot båda hållen så gjorde jag det i trav och då hon väl travade på så gick det bra. Vi flyttade iaf lite.

Som avsluta så travade vi runt 4-kanten och saktade av till skritt.

Jag hade stängt för ingången men jag tänkte testa att lyfta av tråden från ryggen på Smira för att sedan rida henne tillbaka istället för att gå, så jag styrde upp henne bredvid ingången, fick göra ett omtag då vi kom för lång ifrån. Jag fick mana på henne lite framåt så att hon hade huvudet över stängslet och efter ett steg fram och två steg bakåt några gånger så gick hon fram och stod kvar, jag fick tag i handtaget och vände henne försiktigt och kunde slänga iväg handtagen, nästa gång får vi ta steget vidare och hänga upp dom oxå.

Då vi kom fram till gårde så är det ju ett dika som vi ska över och Smira har ju gått över det utan problem men det blev ju en djup avgrund då matte satt på helt plötsligt. Hon tvekade och och sen blev det ett skutt över...*L* tok gumman...

Då har vi avklarat två moment i rallytävlingen *skratt*


Då vi kom tillbaka så var det lite skymning, så trist, nästan så att man måste ha pannlampan för att se under hovarna då man är ut och gör iordning henne. Fast kl var ju 22 så då får det vara lite mörkare ;)

Nä kvällens tur var trevlig och härlig, det enda jag har kunat varit utan var hennes nafs i benet på mig , hummm, tro vad som tog åt henne där. Jag skulle ta framhoven och då passade hon på. Hon har försökt tidigare men det här var första gången hon fick tag, AJ... Jag sa då till ordentligt att det var fel...

 Nä nu är det god natt :)






Ovido - Quiz & Flashcards