Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Weea - 1 augusti 2010 23:34

 Ikväll blev det en sväng i paddocken.

Jag har varit borta hela helgen så Smira fick lite tid ikväll av mig :)

Då jag hämtade henne så såg jag att det fortfarande rinner ur hennes öga och efter jag ridit så upptäcker jag att det var lite blodfärgat i droppen som rann...

Hoppas det inte är någon fara, antar att det är alla knot som irriterat ögat, men jag måste hålla koll på det.


Vi tog en tur i paddocken för det kan behövas.

Jag tänkte träna på det som jag gjorde på lektionen sist men inte ens det fick jag till, ha ha ha...

Det som jag tyckte va så enkelt att kunna få till själv.

Nä Smira var inte på nått jobbar humör, kanske var inte jag det heller.

Jag jobbade henne i travet iaf men jag fick inte till volterna så bra, hon kände nog att jag inte var på hugget.

Ikväll hade hon ett väldigt sug efter "spåret" men där får hon inte ridas för tillfället då hon "fastnar" där för mig.

Så vi travade runt huller om buller.

Jag gjorde lite tempoväxlingar i travet och det gick så där, svårt att få ner hon i sakta trav men framåt gick hon på bra.


Men jag får vara nöjd med att jag tog mig ut...

Kanske nu i veckan så kommer Kattis och följer med ut i skogen, Smira skulle behöva det. Även jag...


Ovido - Quiz & Flashcards