Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Ridlektion

Av Weea - 15 november 2008 19:00

JA då var det dax igen. Idag hade vi ridlektion med Pernilla :) spännande.


Jag hade lektion efter Nero och det innebär trubbel. Hon började på en gång då Nero gick iväg, ville inte alls stanna med mig. Jag ledde henne först nått varv inne i paddocken innan jag satte upp på henne.


Då jag väl kom upp på henne började hon kasta missbelåtet med huvudet och trippade runt i skritten, hon bara väntade på startskottet till att få springa därifrån. Jag fick börja med att göra flera små volter huller om buller bara för att hon inte ska få möjligheten att göra nått annat. Ganska på en gång så började hon göra små bockhopp. Det var första gången för mig som jag varit med om det så det blev lite spännande. Hon fortsatte säkert i tio minuter med sina små fyrbenta hopp... Tur för mig att jag satt en rem runt hennes hals som jag kan hålla mig i för att få ett extra stöd  balansen, väldigt bra annars hade jag legat på backen nu fastsmetad i leran...


Pernilla påminnde mig hela tiden om att sitta ner i sadeln, rak i ryggen, ner med skänkel o.s.v tur det för annars hade det inte alls funkat.


Tillslut så lugnade hon faktiskt ner sig och vi kunde börja med övningarna. Efter en stund då vi skulle börja trava så blev hon påmind om att hon var själv med oss, för Pongo gnäggade efter henne, så igång med bockhoppen igen...

Men hon lugnade ner sig så att vi kunde ha lektionen klart.


Pernilla sa efter lektionen att hon trodde nästan att jag skulle hoppa av där, men där hade hon fel   Man är lite dumtjurig ibland. Hon tyckte att jag gjorde det bra iaf :)


Ja känslan efteråt var ju ganska skön och stor lättnad... Nu klarar jag ALLT ... eller hur...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards