Alla inlägg den 10 november 2008

Av Weea - 10 november 2008 16:45

Idag blev det en tur till ut i skogen. Fast det var ljust idag då vi kunde rida lite tidigare. Angela hjälpte mig idag också med att hålla i Smira då hon gärna ville gå på direkt, men hon lyssnade faktiskt på mig då jag sa åt henne att stå stilla.  Ridturen  genom byn gick bra förutom då vi skulle förbi det sista huset innan skogen. Där stod det helt plötsligt en jätte med en stor farlig motorsåg i handen så hon ville gärna springa iväg, men det gjorde hon inte    När vi väl kom in mot skogsvägen så blev hon genast piggare och ville gärna trava på men vi tog det lugnt så att hon får känna att det är jag som bestämmer hastigheten och inte hon. På tillbakavägen så blev det ju genast farligt igen att rida förbi alla hus och djur men vi kom hem helskinande :)


Tycker att jag gjort det bra som vågat och klarat av den lilla ridturen ut. Stort steg för mig att rida på en unghäst (kanske idiotiskt med) Nöjd med mig själv idag.

Ovido - Quiz & Flashcards