Alla inlägg den 26 november 2008

Av Weea - 26 november 2008 20:30

Ikväll blev det en tur i paddocken som vanligt. Smira var ko lugn, hur underbar som helst. Eller kanske lite trött rent av. Vi travade ganska mkt ikväll och försökte göra förflyttningar åt sidan. Det gick så där så jag gav väl upp och försökte koncentrera mig på min sits istället, den är ju inte sååå bra :s

Jag har lite svårt att komma ner i sadeln nu efter ha halvstått i flera månader, men nu är hon ju van att ha en på ryggen så nu måste jag börja "rida" henne oxå.
Efter ett tag så tänkte jag på vad härligt det kommer att bli sen då hon kan galoppen, att få komma ut på lägdan och galoppera i djupsnön, härligt.

Men då måste hon ju kunna den också, så jag tänkte " ähh va fan" vad kan hända, Jag satte mig ner la till galoppskänkel lite lätt och sa "Gaalloooppp" och iväg det bar. Hon fattade galoppen :) lite stelt och väldigt höga kliv blev det men galoppera det gjorde hon , ett halvt varv.


Tur att Angela var med där inne med Nero för han fick agera stoppkloss... Lite paff blev Angela då jag kom galopperandes    

Ovido - Quiz & Flashcards