Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Lektion.

Av Weea - 21 mars 2010 18:44

Ja då har det varit lektion igen, men jag stod tryggt på backen :) Idag fick min vän  Malin rida lektion på mitt monster.


Jag longerade Smira lite innan och hon var superduktig. Innan hade jag sagt till Malin att Smira skulle skutta, sparka bakut och rusa runt men att hon inte gör "så" då man sitter på henne, då är det lite mildare. Men vad gör hon idag, jo hon sköter sig och jag blir jätteglad. :D


Då Malin hoppade upp så började Smira i vanlig ordning att trippa runt och ville inte riktigt lyssna och var inte villig att jobba. Det blev mkt arbete på stora volten  i skritt. Det var även nyttigt för mig att se då nån annan red henne, för det är tyvärr skillnad på  henne nu. Förut innan jag blev gravid så var hon en pigg Smira som hade lite kraft i stegen men nu tyvärr så trippar hon på tå och vill inte alls slappna av och komma ner i form.

Sen fick de även jobba på i travet med samma övning och hon fick till det så att Smira lyssnade stundvis iaf.


Hela lektionen gick bra, tycker jag, och det är så typiskt att då det går bra så blir det ett rejält takras som dundrar ner i marken så att Smira springer iväg några meter. Det kändes säkert läskigt för Malin men det såg säkert ut och hon satt kvar :) sen var det bara att fortsätta med de sista minutrarna som var kvar av lektionen.


Hoppas att malin tyckte att hon var rolig att rida så att hon vill komma tillbaka, det är ju alltid bra att få lite hjälp.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards