Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Weea - 21 maj 2010 19:46

Idag så var jag och A ut och tog en tur i skogen med våra pållar. Idag så hade jag inte lika ont i magen innan vi skulle ut och det kändes bra.

Smira ville inte riktigt gå på framåt utan tvekade vart och varannat steg. Men det är nästan bättre det än att hon ska små springa framåt. Nero var kolugn idag så det kändes också bra, kanske det smittar av sig på Smira :) När vi kom en bit upp i skogen så tvärvägrade Nero att gå framåt och öronen var slätstrukna bakåt. Humm det kändes inte så bra, men Smira stod iaf hyfsat still och verkade inte alls bry sig att Nero blev konstig. Men antagligen kännde han nån obehaglig doft. För det går ju tydligen en björnmamma i skogen med ungar och den vill man ju inte råka på. Vi red nån meter till bara så att A skulle få Nero till att gå framåt en bit och sen vände vi, så red vi neråt mot vägen istället.


När vi kom tillbaka i byn så tog vi en tur i paddocken, tänkte att det kunde vara bra för Smira att göra ingenting där, iaf inte ha nått krav på sig mer än att gå framåt, och A ville träna galoppen lite på Nero.


Jag travade på lite med Smira över några bommar som låg kvar där och var bara glad av att hon gick på framåt i travet då det har varit ett problem där inne i paddocken. Jag testade lite på övningen som jag gjorde med P sist och det gick att få till det med, hon var så snäll Smira. Sen skrittade jag runt lite och såg på, lite avundsjuk, när A galopperade fram med en pigg Nero. Ähhh skit , nä nu tar jag galoppen jag med :D Kom i trav ner mot hörnet och fattade galopp i vänster varv och galopperade hela långsidan, ja jag galopperade :) JAG Galopperade!!! *L* Jiihhaaa.... Dock inge långt men jag galopperade  . Sen tog jag den igen i vänster och två gånger i höger varv. Men i högervarv så har jag ingen anning om den blev rätt men det bryde jag mig inget om då för jag galopperade :D Jag är faktiskt ganska stolt :)


Jag har galopperat idag :) tänkte ifall ni missade det :P

Smira var så duktig, visst var det en konstig galopp i början, lite gunghäst känsla, hon hoppade i galopp men kom inte framåt *skratt*  Jag satt då med ett stort leende på henne undertiden . Det blev väl några steg som blev fina galopp steg men de var lätt räknade.


Sen bytte vi häst så att jag skulle få känna på hur det är att galoppera med en häst som kan :) Nero har blivit så fin i sin galopp, A hoppade upp på Smira och skrittade av henne så länge medans jag red omkring huller om buller *L* Men kul var det, ont blev det i musklerna *L* men det är smällar som man får ta.


Nä nu får man slappa resten av kvällen efter en god middag.








Ovido - Quiz & Flashcards