Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Jäkla väder!

Av Weea - 27 oktober 2010 20:38

Vad surrade de i, att det skulle bli dåligt väder???

Det var ju kanonväder på morgonen, lagomt kallt och solen sken.

Dagen gick vidare och det började närma sig slutet av dagen på jobbet så vad händer, jo man går ut till ett regn väder.

Ju längre hem jag kom dessto mer regnade det och blåste ganska hårda vindar.

Ja, man väljer sina dagar att ha lektion på ;)


I söndags stod jag och suktade bredvid paddocken då de andra red, jag kunde inte för jag hade för ont i höften, det var kanonväder ute. Lagomt kallt och hårt i marken och inte ett dugg halt.


Idag blev det mulet, regn stod som spön i backen, det blåste kallt och det var isigt på marken.


Jag började med att longera Smira lite bara för att checka läget hur hon är idag, hon var lite tittig medans jag gjorde iordning henne.

Hon var ändå ganska lugn då jag longerade, hon skrittade på och travade som jag ville.

Det såg ut som att hon kände att det var halt och att hon inte ville rusa iväg då hon halkade, kanske tänkte hon efter idag :)


Jag tog hjälp av P idag då jag hoppade upp, parkerade Smira vid pallen och P fick hålla i Smira.

Väl uppe i sadeln så kändes hon ändå lugn men pigg i steget.

Det blev en skrittlektion idag.

Vi fortsatte på med det vi gjorde förra gång på lektionen med att ställa henne rätt på volten och att få henne jobba ner mot bettet.


Jag fick till det några gånger för P frågade flera gånger om jag kände nått, men nä sa jag hahaha

Men nu måste du ha kännt, :s neeee

Men det var ju flera steg, mmmm jaa men neee kände inget.

Hahaha jag har så mkt annat att koncentrera mig på så de där små sekundrarna som hon faktiskt suger tag i bettet går fort förbi min kännedom.

Men bara hon slutar vingla, snubbla och slänga med huvudet så kanske jag kan känna det där rätta som hon faktiskt gör stundvis :)


Då barnen kom efter mig och skulle ha lektion så tappade Smira koncentrationen på mig och gnäggade på Nero. Han gick ju inte in i paddocken utan förbi och det tyckte hon inte alls om så hon gjorde ett rejält bock hopp, som tur var så kom det bara ett.

Men koncentrationen var tappad, fick avsluta på volten i hennes "lättare" varv

:)


En blöt men ändå rolig lektion, jag glömde bort regnet då jag red iaf fast jag blev piskad i ansiktet ;)












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards