Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Weea - 11 oktober 2010 06:36

 Igår så skulle jag ha haft en lektion, men febern satte stopp för det. Den kom smygandes medans jag var på jobbet :(


Så då jag kom hem så funderade jag på vem som kan kanske komma och rida på kort notis och ringde runt, men ingen av de kunde.

Så då chansade jag på att kanske ridläraren hade grejor med sig för ridning,

och hon kunde :)

Fast sen kom hon på att hon hade ju en väldans nackspärr, men det gick nog bra ändå, mmm vi får väl se Smira har ju sina hyss för sig med lite bockning sånt. 

Men de behöver ju inte ha en fartfylld lektion utan träna på det jag fick göra sist :)


Smira såg lite trippig ut och fartfylld från början men lugnade ner sig efter ett tag. Hon var super fin idag :) jag fick stå och gapa bredvid.


P jobbade med henne så att hon skulle söka sig ner till betet och få henne att jobba rätt där och i skritten såg det jättebra ut. Jag har väl lyckats med det också, under lektionerna iaf :) men i travet har det varit svårare, för  mkt att tänka på samtidigt, nått steg kanske vi har fått till.

Men idag var det inga problem med nått, vad kan det bero på, inte mig väl :p

nä det måste va att det jag gjorde sitt sjönk in sååå bra därför så var hon så fin igår :D japp så är det.


Nä det var roligt att se på att hon faktiskt kan ridas fin, att hon faktiskt kan om ryttaren kan. Hon bråkade inte ens i "hörnen" av paddocken då de jobbade på volten, hon var påväg men det kom aldrig. Hon gick ju t.o.m fint åt sitt sämre håll.


Nä hon var superfin.

P är duktig.

Och nu måste jag leva upp till det nästa gång hahaha,

Ojojoj hur ska det gå.


Tack P för att du red Smira så fint igår, kul att se att hon faktiskt kan hon med, t.o.m jag såg att hon gick fint, å då går hon fint :)
















  

Ovido - Quiz & Flashcards