Alla inlägg den 8 november 2010

Av Weea - 8 november 2010 12:23

 Idag var det perfekt väder och det fanns inga undanflykter till att jobba med Smira.

Tyvärr så har underlaget i paddocken varit dåligt och jag har haft problem med rygg/bäcken de senaste veckorna och har inte kunnat jobbat med henne som jag velat :(

Men idag så gick det kanon.


Jag tänkte longera henne eftersom tiden blir knapp då man lämnat på dagis och ska passa tiden för att hinna göra sig klar för jobbet.


Jag longerade henne först i båda varven med att hon fick trava på ett tag utan krav, hon lyssnade så där och travade så där. Hon travade lite stelt för underlaget kanske var lite för hårt och halt, men hon tog det lugnt ändå.


Jag drog ut tre bommar som jag longerade henne över, först liggandes och sen upphöjda på ena sidan. Hon travade på bra över dom, hoppadade ibland.

Hon fick göra det i båda varven. Då vi gjorde det i höger varv så ville hon trilskas lite, hon gnälde till lite som att hon ville sparka bakut men det kom inget, det ända hon gjorde var att gå över i galopp ibland men då fick jag lugna ner henne.


Sen skulle jag slute för klockan tickade på men jag började göra lite förflyttningar med henne från marken.

 Höll i tygeln och flyttade bakbenen runt frambenen. Att flytta henne mot höger så gick det bra men då jag bytte sida och skulle flytta henne mot vänster så gick det sämre, men tillslut så fick jag henne att flytta några steg.


Och vips så hade det gått 40 minuter ;)

Tiden går fort då man har kul.





Ovido - Quiz & Flashcards