Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Kvällstur i solen.

Av Weea - 27 september 2010 23:02

 Idag har jag varit hemma med sjuk son, han har varit sjuk hela helgen så jag var lite less på att sitta inne hela tiden, så jag chansade och skickade ett sms till svägerskan om hon hade lust att ta en tur i solen :)

Så efter en timma så fick jag svar, "ja gärna"...

Perfekt.

Så då Patrik kom hem så stack vi ut en sväng.

Vi tog en tur i skogen, letade stigar som kan vara roliga att rida. Men de flesta tog slut och vi fick vända om.

Men det blev ett nyttigt pass för Smira som K fick rida så klart.

 Vi hittade en fin stig där det var roligt att galoppera, liten lutning uppför var det på den, så där gick vi tillbaka ner och galopperade uppför igen ;) Nero fick rejsa på lite, det tyckte han om.

 Vi gick även av stigarna för att rida lite runt träden och gå över stock och stubbar, det var mossigt och mjuk, jättenyttigt för pållarna. Nero lyfte fint men Smira tyckte inte alls om att gå ifrån stigen och gå mellan kvistar och träd.

 Ibland jag hörde lite konstiga dunder och brak bakom mig, då var det Smira som höll på med nå konstiga utfall, jag vände mig om och frågade flera gånger vad som händer men K bara skrattade åt Smira :D

Men det är tur att K är tuff.

Jag däremot höll på att slå av mig lite knäskålar lite då å då, pållen jag red på brydde sig inte märkvärt om den som satt på ryggen, men vi fick till lite bakdelsvändningar runt några träd :)


Vi galopperade på lite fler ställen och tog lite skutt över träd som fallit ner. På ett ställe var inte Kattis beredd riktigt på att Smira skulle hoppa som hon gjorde så jag hörde ett opss och skratt bakom mig :D


Klockan tickade på och vi var nog ute i en och en halv timme, super härligt efter en helg inomhus.


Tack så mkt för sällskapet K <3








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards