Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Oj så tungt det är nu

Av Weea - 25 september 2010 12:07

 Riktigt tungt nu att vara hästägare.

Hinner inget.

Jag bokade in en ridlektion i torsdags för äntligen skulle jag hinna med en sån, men nä. Då jag skulle skriva upp tiden på almenackan så såg jag att jag jobbade kväll. Suck, så fel jag hade sett.

Men efter att ha avbokat lektionen så fick jag boka in den igen för min svägerska skulle komma och hjälpa mig så att Smira blev riden iaf :)

Jättetack till dig.


de hade lektion tillsammans med Nero och hans ryttare så det var bommarbete och lite hoppning oxå. Smira och K hade hoppat hela 50 cm :D kul.

Men hela lektionen hade inte flytit på nå smidigt, Smira hade tydligen bestämt sig för att agera rodeohäst ;)

Då K skulle ta galoppen så kom det ett antal bocksprång eftervarann och det hade tydligen varit väldigt hjälpsamt att ha remen runt halsen denna gång ;)

för tyglarna blev hon tvungen att släppa, en fördel med Smira är att hon inte har gjort nå tvära svängar samtidigt då hon gör sina bocksprång.

Men annars så hade hon jobbat på bra i travet denna gång :) och då hon tog galoppen efter hindren så gjorde hon inga dumheter.

Ja K var glad att hon satt kvar och ridläraren sa att nu ska hon inte ha nå problem att sitta kvar på sin unghäst då den ska ridas in ;) hehehe

Det är min pålla det, hon tänker på att ge K litet smakprov på vad som kommer om ett år el två ;)


Nä nu får jag hoppas på att det är fint väder tills på onsd så att jag kan ta en lektion oxå, fast hur jobbar jag då. Jag glömer bort att jag faktiskt har börjat jobba igen.

Nehepp jag jobbar kväll så klart, så jäkla typiskt :(







 
 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

26 september 2010 23:25

Ja, visst är det besvärligt när jobbet kommer ivägen för fritidsintressena... Heja på!!!

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

Weea

27 september 2010 12:05

Ja men man måste väll komma på en lösning där med bara man kommit in i rutinerna. Sen är det ju inte bara jobbet som stör för fritidsintresset, lillkillen vill ju ha sin tid och även den stora :) och bjäse stora förståss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards