Alla inlägg under februari 2010

Av Weea - 4 februari 2010 19:15

Just nu sitter jag och gruvar inför lektionen senare idag... Vet inte varför, känns bara jobbigt idag. Snön har bara vräkt ner och jag vet inte hur det ser ut i paddocken. Jag har inte kunnat rida sen förra lektionen för det har varit så kallt...


Ja då är man helt slut efter en jobbig lektion, men det var nog Smira som fick slita mest.

Det var ju helt ospårat till paddocken och jag fick plöja upp ett spår då jag gick ner med sladden för att tända lampan, snön gick ovan knäna. JA jag var då slut innan lektionens början.


Jag longerade inte Smira idag för då skulle hon deffinitivt inte orka med nån lektion. Det var lite väl mkt snö så att ha en dressyr lektion var svårt, det såg inte ut som att nån hade ridit där på hela vintern, helt slätt.

Jag fick jobba lite med att hon ska lyssna på mig istället. Ska jag ramla av nått så är det idag som jag ska passa på. Det var väldigt balanskrävande idag för Smira åkte hit och dit då hon satte ner hovarna, det blev höga ostadiga steg.

Det blev mkt jobb på volten idag med för idag fanns det inget annat val. Vi fortsatte med att hon ska slappna av och ställa sig rätt och att jag ska hitta känslan, jag känner mig helt senil för allt bara försvinner för mig, hur gör man??!!!?


Jag fick även träna på att ha henne på lilla volten och ställa henne utåt i några steg, ställa tillbaka henne och sen prova igen. Det var svårt men vi fick till några steg enl Pernilla, det gäller ju att man känner det själv oxå.


Nu måste vi få tag på nån som kan komma och köra lite skoter i paddocken så att det går att vara där... Små hästarna kommer ju inte ens dit.

Ovido - Quiz & Flashcards