Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Weea - 28 oktober 2008 18:30


Tar en tur i paddocken idag med. Lite longering. Det går lättare att leda henne ifrån de andra hästarna nu. Diket som hon tyckte såg ut som stora stup och tog värsta skutt över kan hon gå ner i nu utan problem.

 

När man håller på att trä i longerlinan i betet och över huvudet så blir hon väldigt irriterad och börjar trippa på och slänger med huvudet, då gäller det att ta en stort andetag och inte visa att man är lite skraj för vad som kan hända... Jag vet ju knappt om jag gör rätt... När man väl släpper henne så springer hon iväg ut på en fin volt men skuttar och sparkar bakut. Bara att vänta in henne tills hon lugnar sig och kan lyssna. Så länge som hon bara gör det medans jag longerar så är det lugn, värre om ho börjar med det då jag sitter på... Då vet jag inte alls på vad jag ska göra. Bara att hålla sig kvar...

 

Det rolig är att hon faktiskt lär sig något av det jag försöker lära henne så nått rätt gör jag :) Hon tog galoppen utan problem nu på komando i båda varven.

Ovido - Quiz & Flashcards