Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Weea - 25 oktober 2008 17:30


Lite besvärlig är hon med hovarna nu efter att hon haft ont. Det är tur att sulan sitter där ännu.

 

Idag tänkte jag att jag skulle sitta upp på henne igen. Jag började med att longera henne. Jag strulade till det hela tiden med longerlinan, piskan och henne, suck... Men fick till det till slut...

Hon kändes het i början men hon lyssnade på mig ändå.

 

Angela fick hjälpa mig att håla henne då jag satt upp, känns som att man är tillbaka på ruta ett. Hon reagerade lite då jag satt mig ner och på skenkeln... Lite skvätten... Hon slängde mycket med huvudet, var stel och otålig ville gärna rusa iväg i trav när som helst. Vi tog det lugnt och skrittade bara. Allt gick bra. Men sen helt plötsligt kom det två hårda skott från grusintaget en bit ifrån byn där jag bor, men det gick bra, hon ryckte till lite bara som tur var.

 

Blev en kort tur så jag hoppade av medans allt flöt på bra...

Ovido - Quiz & Flashcards