Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Weea - 11 oktober 2008 20:00


Idag fick jag ringa hovis, Smira haltade mer och jag ser en förändring på hoven. on reagerar även på tryck. Nu önskar jag verkligen mer än nånsinn att jag haft ett stall.

 

Hovis kom och började gröpa ur där det syns en förändring och det är en hovböld... Hon rensar ut ordentligt så nu blir det omläggning i en veckas tid.   Jaha, hur gör man det då? Vad , hur, med vadå???? HJÄLP igen... Åhhh hur gör man... En fot på en människa kan jag linda hur bra som helst men en HOV...

 

Tur att Angela hade lite hemma för jag hade då inget.

 

Tvätta med jodopax, steril kompress, bomull, och två lindor, en gång/dag i en veckas tid... Hovis kommer igen den 20/10 för att sätta på en sko med skyddande sula..

 

Hovis hjälpte mig med omläggningen idag, men imorgon ska jag klara den själv.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards