Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Weea - 17 januari 2010 19:15

Tiden går väldans fort. Som sagt så fick jag ju en son som har tagit upp mkt av min tid, men jag har haft hjälp av de runt omkring mig med motions ridning av Smira och lite lektioner är gjorda oxå för att hon ska gå lite framåt. Min lärare säger att hon ligger ungefär ett halvår efter i den "normala" träningen jämfört med jämåriga. Men hon ska ju inte bli nån tävlingshärst så hon får ligga precis vart hon vill, bara hon är snäll :)


Idag så ska jag ha min första lektion på henne sen länge, länge tillbaka. Jag har ridit på Nero bara för att testa hur kroppen reagerar då den fortfarande är lite stel och knakig... Men det gick bra, lite träningsvärk och lite ont i fogarna men överkomligt.


Jag var rejält nervös inför lektionen och började med att longera Smira där hon fick springa av sig det mesta av överskotts energin. Sen hoppade min ridlärare upp och red henne första kvarten för att känna igenom henne och se hur hon lyssnar. Sen skulle jag upp, kändes som en köttbulle i smidigheten då jag skulle kliva upp i sadeln men det är tur det finns en pall i paddocken för annars hade jag nog inte kommit upp. Hon var lugnt och fin och vi fick jobba på volten med förflyttningar. Skitkul!!! Kändes underbart efteråt.  


Pernilla tyckten inte att jag hade tappat allt för mycket av balansen fast det var inte mycket till balans som jag hade innan jag blev gravid heller *L*

Ovido - Quiz & Flashcards