Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Ridlägret.

Av Weea - 21 juli 2010 12:59

    Jag har bara inte orkat skriva något sen i lördags.

Jag var så trött i söndags och sen kom det sthlm besök som har hållit mig sysselsat.

Smira har fått vilat och jag ska frsöka ta ut henne imorgon, hon har gjort sig förtjänt av lite vila.

 Lägret var superkul och vi red två pass om dagen, ett dressyr och ett "hopp" pass. Fast hopp och hopp vet jag inte om vi med unghästarna hade. Lite mer dressyr med hinder ;)

Vi hade oxå två teori pass / dag med.

 Lite kort tänkte jag lägga ut på Smira och mig iaf, på de andra får jag ju inte lägga ut om jag inte frågat så de behåller jag för mig själv :)

Bilderna är inte så vackra då det är stekande sol och jobbigt.

Men ni behöver ju inte kolla på mitt ansikte ;)


Här jobbar vi på dressyren, svettigt...

  


Här tränar vi på galoppen...


Ett litet hopp. Inte så lätt att

hoppa då inte matte kan heller...

  


Välförtjänt vila efter lördagens båda pass :)

  


Söndagen...

Lite förflyttning på långsidan, bakbenen går innanför spåret.

Hon var riktigt duktig bara jag förstod hur jag skulle göra.

Hon ville gärna backa ur då hon inte förstod och då jag höll för hårt i tygeln.

 


Lika dant på andra långsidan åt andra hållet. Där fanns en "jättestor" pöl

som man inte kunde gå över, kan ju simma en stor gädda där i.

Hon backade så fort vi kom till pölen *L*

    


Lite hinder först på marken att trava över och sen göra en volt tillbaka och över igen och vidare till nästa hinder. Tre st efter varann att göra lika dant över.

   


 Här kommer ett litet hopp som jvi la en volt efter och hoppade igen, sen blev det två lika hinder efter det.

Till sist hoppade vi alla re utan volt.

Jättekul :D


Lilla underbara gumman.

    


På söndagen efter alla lektioner så hjälpte Kattis och broder med att ta hem Smira medans vi hade avslutande prat och kaffe med dopp ;)

Tack för hjälpen i helgen :)


 
 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

23 juli 2010 06:35

Vilket stiligt ekipage! Det ser SÅ härligt ut :)

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Stina

Stina

23 juli 2010 14:56

Vaf fina ni är tillsammans, passar jättebra ihop !
Kul med så många bilder, det märks att ni har haft roligt =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Weea

Weea

24 juli 2010 19:46

Ja Smira är ju fin iaf ;). Det var en superkul helg. Jag gör gärna om det :)

http://weea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards