Alla inlägg den 9 juli 2010

Av Weea - 9 juli 2010 22:36

 Vilket väder, härligt.

Men tyvärr så blir jag lite lat vad gäller att motionera å träna min häst.

Men idag jobbade jag sista dagen så kanske jag har mer ork till träning nu.


Ikväll var jag ner och longerade Smira iaf, härliga 26 grader varmt var det så det passade bra med longering idag.

Jag testade inspäningen på henne men misstänker att den var för lång för henne. Jag måste ta hem den senare och göra nya hål på den.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med inspäningen men försökte iaf tänka till hur jag skulle spänna den för att få Smira till att arbeta rätt.

Jag tror tyvärr inte att jag fick till det men får se denna gång som en träning inför inspäning. Hon måste ju få chansen att bli van dessa remmar med.


Jag testede oxå att filma lite på slutet.

(självklart ska det strula även denna gång :/ med uppladdningen alltså)




Som ni ser så hänger inspäningsselen bara och gör nog ingen nytta för tillfället. Så lite mer hål på den skulle nog inte skada.

Lite svårt att filma då solen var så låg, såg inte vart Smira var i rutan :)


So long...





Ovido - Quiz & Flashcards