Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Ännu en utmaning gjord!

Av Weea - 16 juli 2010 23:42

 Så,

nu har jag varit och ridit Smira.


Jag fick sällskap av M och Nero.

Vi tog en tur tillsammans i paddocken.

Då jag kom så hade Smira druckit upp allt vatten, stackare det är så varmt.

Men jag fick låna en hink så nu har hon två, det kan behövas efter vi ridit.

Hovarna var inget problem nu så det var bra. Lite störningar runt oss men det gick bra det med.

Vi sadlade på och gick till paddocken. Jag gick ett varv med Smira där inne och hon verkade lug nu med. Såg att det stod en järnpall vid kanten så jag fick hjälp av M med att putta in rumpan på Smira så att jag kunde hoppa på.

Tack för det M :D


Hon var väldigt trippig i skritten så jag skrittade länge på 4.kanten och på volten och försökte så gott jag kunde med att jobba ner henne och flytta för skänkel. Hon började jollra på lite efter ett tag  så då gjorde jag lite serpentinbågar och efter det så tog jag lite trav med. Hon ville inte gärna gå på framåt så det blev väldigt hackig trav och vingligt för mig. Jag spände mig nog lite för mkt.

Men efter ett tag så hittade båda jag och Smira takten och travade på fint några varv :)

Jag spände mig nog lite ex då det var första gången jag red efter fallet och självklart för att vi var på nytt ställe.

Hon fick lång tygel och klapp efter det, för hon var så duktig.

Hon börjar mer och mer likna en häst för mig istället för ett monster ;)

Hon är go min häst...

Lite svårt med koncentrationen stundvis bara.


Fy så mkt broms det har kommit...

Dom jäklas med våra hästar...


Nä nu ska jag ta och lägga mig så att jag inte försover mig imorgon...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards