Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Då var det gjort...

Av Weea - 11 juli 2010 17:56

 Aj, aj, aj...

Japp så är det nu, aj aj aj...

Idag har jag haft lektion och jag skulle jobba lite med bommar för att se hur Smira gör då hon ska över dom.

Det var ju inge problem alls.

Efter några varv i trav över bommarna som låg i en hög på båda långsidorna så skulle jag även göra det i galopp.

då kom problemet.... STYRNINGEN!!!

Japp jag skulle ju fortsätta att galoppera över bommarna som låg på marken (två på backen och en i mitten) så det var ju ingen höjd på det hela.

Jag lyckades få henne att galoppera över bommarna några gånger, el kanske bara tre ggr :/

Hon var riktigt svår att få ifrån 4kantsspåret...

Men så skulle jag hålla galoppen varvet runt och gå på igen och det gick ju bra tills efter hindret då Smira svängde fast jag hade bestämt  mig för att rida framåt en bit innan vi svänger.

Så då hon inte var med på noterna så där direkt så tappade jag balansen och flyttade mig mot hennes fördriktning samtidigt som hon ändrade sin nos framåt dit jag ville... Så vad händer, jo det klasiska att jag först hängde utanför sadel mot ena sidan och sen snabbt över och ner på andra sidan... Poff ner i backen, landade på sidan så att arm och höft fick en rejäl smäll, men jag tror att jag är hel förutom ett rejält skrubbsår på underarmen och en förbannat ond höft...

Jag låg en liten stund för att hämta andan för jag var rejält anfådd efter galoppen och kände efter om jag var hel.

 Sen så var det bara att hoppa upp igen och fortsätta lite över bommar fast i travet ;)

Avslutade lektionen med att jag höll mig kvar på Smira.


Att träna på: Att rida Smira innanför spåret och få henne att svänga där jag vill utan att jag förböjer hennes hals.

För att hoppa över bommar har hon inget problem med utan det är suget efter att följa 4kanten som är problemet...


Nä nu tror jag att jag tar semester från henne tills helgen då vi ska ha tantlägret. Jag lär nog inte ta mig upp heller om jag så skulle vilja.


Hon kan behöva villa en stund från paddocken oxå :)

Snälla gumman min, hon gjorde ju trots allt inget fel alls, bara klantiga matte som ingen balans har.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Weea - 29 juni 2011 00:11

Hejsan igen! Nu har jag bedövat sorgen lite med hjälp av en Cavalier valp :) En riktig söting.       ...

Av Weea - 6 maj 2011 18:14

     Idag flyttar min bästa Smira     Hon har farit till en ny familj, en familj som verkar jättegulliga, med flera som kommer att tycka om henne och vilja rida henne :D   Mitt dåliga samvete mot henne har lättat och jag vet att hon ko...

Av Weea - 18 februari 2011 15:24

 Mina tankar snurrar runt mycket nu!!! Man ska passa sig ifrån att önska sig för mycket hahaha, kan komma i uppfyllelse... Just nu så känner jag bara att jag inte orkar med min stora hästägardröm då min andra stora dröm oxå kom i uppfyllelse av a...

Av Weea - 11 januari 2011 16:35

  Jag glömde ju bort att skriva om den dagen som jag gruvade mig så för :) Den 6/1 så hyrdes en hästbuss in och vi följde med ett gäng ryttare och deras hästar till ett ridhus i en by några mil bort.   Jag var nervös för allt, allt var ju först...

Av Weea - 2 januari 2011 17:27

 Idag så passade jag på att ta mig ut och rida en sväng i paddocken. Vädret var milt... Ringde till A för att höra om hon skulle med ut men hon svarade inte. Jag knallade ner och såg att det var några tjejor som höll på med Nero, tro hur länge ...

Ovido - Quiz & Flashcards