Alla inlägg den 12 september 2008

Av Weea - 12 september 2008 18:33

Idag tog vi med Nero och Smira till vinterhagen och gjorde i ordning dom där. Nero är ju van att vara där eftersom det är där Angela bor. Smira däremot har ju aldrig riktigt varit in på den gården eftersom vi inte har behövt det ännu. Hon tyckte att allt var riktigt farligt där och var på helspänn. Det är ju mycket saker där eftersom Angela har två barn som har grejor överallt. Allt är farligt enl Smira, även en lite leksaks skottkärra kan vara livsfarlig då barnen går omkring med den *L* Men det gick bra.


Väl inne i paddocken så klev jag upp på henne själv igen *L* och hon stod stilla. Vilken duktig häst jag har. Jag började med att skritta henne i båda varven för att känna att jag hade kontakt med henne och sen gjorde jag lika i travet. Hon var som vanligt pigg och framåt, ännu piggare än vanligt då Nero är med *L*


Jag travade även över lite bommar som hon inte helt villigt ville över men med lite övertalning så travade hon över.


Efter ett tag så bytte vi häst för jag ville hoppa lite med Nero. Angela kännde lite på Smira i skritten eftersom hon inte har ridit henne så mycket ännu.

Nero var lite seg i travet först eftersom Angela hade ridit genom honom ganska rejält. Men i galoppen hittade han nya krafter och vi hoppade flera gånger. Det är så kul. Det ska bli så kul då jag kan börja hoppa med Smira.

Ovido - Quiz & Flashcards