Alla inlägg den 21 december 2008

Av Weea - 21 december 2008 20:45

Idag följde en kompis med mig för att kolla på för att se om hon kan tänka sig att rida mitt monster. Smira kändes lite pigg då jag gjorde i ordning henne, det är ett tag sen hon blev riden nu.


Jag hade första lektionen så jag tänkte att hon skulle hålla sig lugn, för problemet har ju varit då de andra går ifrån henne. Men så var inte fallet, det kändes på en gång att hon inte var ett dugg koncentrerad på mig. Jag hoppade upp innan Pernilla kom för jag var lite tidig, alltid bra att värma upp lite innan och jag trodde ju att det skulle vara lugnt.    Smira började på en gång med sina skutt och slängde med huvudet. Åhh här ska jag vissa upp en helt underbar häst att rida, jooo tjena. (men hon är helt underbar, hon är ju bara oerfaren.)

Tyvärr så blev jag lite mer spänd än vanligt för jag hade fått veta att jag är gravid   , jag vill ju inte ramla av nu...


Men jag lyssnade till Pernillas ord inom mig och satt ner i sadeln, sträckte på mig och gjorde små volter, huller om buller, tills Pernilla kom. Allt gick bra, phhuu. Men jag vill ju inte säga riktigt ännu att jag är gravid... För tidigt...


Lektionen gick ganska skapligt förutom en rejält skutt och spark bakut i travet, så resten av lektionen fick jag försöka lugna ner henne och få henne att lyssna på mig igen.


Dagens tips! Longera henne innan lektion!!!


Min kompis då som kanske skulle rida henne då, jo hon blev ju inte helt avskräckt men hon skulle nog börja med att ta lektion på den trygga Nero...  


Ovido - Quiz & Flashcards